Charakterystyka
projektu współpracy
|
Grupa koordynująca
|
Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze”
ul. Kościelna 5b
34-200 Sucha Beskidzka
Tel./Fax.: 33/
874-41-72
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript." mce_' + path + '\'' + prefix + ':' + addy22217 + '\'>'+addy_text22217+'<\/a>';
//-->
www.lgdpodbabiogorze.pl
…………………………………………………………….
(dane
teleadresowe)
|
Partnerzy
|
Partnerzy krajowi:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania "Podbabiogórze"
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Gorce -
Pieniny”
…………………………………………………………….
(z podziałem
na krajowych i zagranicznych)
|
Obszar
|
Budzów, Bystra – Sidzina, Jordanów, Stryszawa, Maków
Podhalański, Zawoja, Zembrzyce, Krościenko nad Dunajcem, Ochotnica Dolna i
Czorsztyn.
…………………………………………………………….
(gminy
wchodzące w skład projektu)
|
Czas realizacji
|
22.07.2011 r. do 30.06.2012 r.
…………………………………………………………….
(miesiąc ,rok)
|
Kontakt
|
34-200 Sucha
Beskidzka
Tel./Fax.: 33/
874-41-72
e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.lgdpodbabiogorze.pl
…………………………………………………………….
(dane
teleadresowe koordynatora projektu)
|
Tytuł i akronim projektu współpracy
|
Tytuł: „Lokalni Twórcy Ostoją Dziedzictwa
Kulturowego”
Akronim: LTODK
…………………………………………………………….
|
Cel główny
|
Celem projektu współpracy jest
nawiązanie więzi i kontaktów pomiędzy społecznościami lokalnymi LGD ze
szczególnym uwzględnieniem twórców ludowych regionu podbabiogórskiego i pienińsko - gorczańskiego oraz
popularyzacja i wzajemna promocja kultury ludowej, dorobku artystycznego,
sztuki regionalnej, turystyki i edukacji obu obszarów poprzez udział w
wydarzeniach promocyjnych w regionie podbabiogórskim i pienińsko-gorczańskim
oraz organizacja i przeprowadzenie przedsięwzięć mających na celu
przekazywania nabytych umiejętności i kultywowanie tradycji lokalnych.
…………………………………………………………….
|
Cele szczegółowe
|
Cel główny będzie realizowany poprzez cele
szczegółowe tj.:
1. Ochrona dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego,
w tym wypromowanie produktów
lokalnych,
2. Promocja regionu poprzez integrację środowisk
lokalnych
3. Wydanie i dystrybucja katalogu promującego
dorobek twórców ludowych obu obszarów LGD, który będzie promocją projektu
współpracy.
…………………………………………………………….
|
Grupy docelowe
|
1.
Twórcy Ludowi
2.
Organizacje pozarządowe w tym LGD,
3.
Lokalni liderzy
4.
Kobiety
5.
Mężczyźni
6.
Młodzież
7.
Sektor prywatny (przedsiębiorcy)
…………………………………………………………….
|
Główne zadania w projekcie
|
1. Organizacja wyjazdu aktywizującego
środowisko twórców lokalnych na teren obszaru działania LGD „Gorce-Pieniny” w
celu nawiązania i wypracowania metod współpracy pt. „Kiermasz Twórczości
Ludowej”,
2. Organizacja wyjazdu aktywizującego
środowisko twórców lokalnych na teren obszaru działania LGD „Podbabiogórze” w
celu nawiązania i wypracowania metod współpracy pt. „Kiermasz Twórczości
Ludowej”
3. Organizacja i przeprowadzenie spotkań
dotyczących wspierania lokalnych tradycji i rękodzieła ludowego na terenie
działania Partnerów podczas „Kiermaszów Twórczości Ludowej” – po 1 spotkaniu
każdy Partner projektu.
4. Organizacja spotkań dla twórców
ludowych w celu wymiany informacji, doświadczeń z zakresu kultywowania tradycji lokalnych,
oraz z zakresu kreowania, promocji i marketingu produktu lokalnego na terenie
działania Gorczańsko - Pienińskim
5. Organizacja spotkań dla twórców
ludowych w celu wymiany informacji, doświadczeń z zakresu kultywowania tradycji lokalnych,
oraz z zakresu kreowania, promocji i marketingu produktu lokalnego na terenie
działania Podbabiogórza.
6. Opracowanie i wydanie katalogu „Podbabiogórscy i Pienińsko-Gorczańscy
twórcy ludowi bogactwem Lokalnych Grup Działania”.
7. Promocja projektu w prasie – 2 artykuły, po 1
artykule każdy Partner projektu
…………………………………………………………….
|
Opis projektu
|
Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze”
wraz z partnerem Stowarzyszeniem LGD „Gorce – Pieniny” rozpoczęło realizację
projektu współpracy pod nazwą „Lokalni Twórcy Ostoją Dziedzictwa
Kulturowego”. Realizacja projektu rozpoczęła się 22.07.2011 r. i trwała do
30.06.2012 r. Odbiorcami projektu byli twórcy ludowi, młodzież, organizacje
pozarządowe w tym LGD, a także lokalni przedsiębiorcy i liderzy. W ramach
projektu w dniach 6 i 7 sierpnia 2011 r. Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze”
uczestniczyło w spotkaniu twórców ludowych w Ochotnicy Górnej i „Kiermaszu
Twórczości Ludowej” w Sromowcach Niżnych. Był to wyjazd aktywizujący
środowisko twórców lokalnych z terenów podbabiogórza i
gorczańsko-pienińskiego mający na celu nawiązanie i wypracowanie metod
współpracy. Kolejnym działaniem zrealizowanym w ramach niniejszego projektu
współpracy był „Kiermasz Twórczości Ludowej” zorganizowany w dniach 3-4
września 2011 r. na terenie Podbabiogórza w Bieńkówce, w którym z kolei
gościli twórców z ziemi gorczańsko –pienińskiej. Podczas „Kiermaszów Twórczości Ludowej” twórcy obu
regionów prezentowali swoje wyroby, a licznie zgromadzona publiczność mogła
zapoznać się z technikami ich wykonania i degustować potrawy regionalne
przygotowane przez Koło Gospodyń Wiejskich. Dodatkową atrakcją dla
uczestników były także występy zespołów regionalnych. Kolejną odsłoną
realizowanego projektu była organizacja spotkań twórców ludowych zarówno na
terenie LGD Gorce-Pieniny” i LGD „Podbabiogórze”. Spotkania twórców ludowych
z terenu Podbabiogórza odbyły w 7 gminach tj. Budzów, Bystra-Sidzina, Stryszawa,
Jordanów, Maków Podhalański, Zembrzyce, Zawoja w czerwcu br. Spotkanie twórców ludowych miały na
celu przekazanie nabytych umiejętności, wymianę informacji,
doświadczeń z zakresu kultywowania tradycji lokalnych z zakresu kreowania,
promocji i marketingu produktu lokalnego na terenie działania LGD”
Podbabiogórze”. Spotkania były
kolejnym zadaniem realizowanego projektu współpracy i kontynuacją wymiany doświadczeń zdobytych
podczas wyjazdowych spotkań organizowanych
w 2011 r. „Kiermasze Twórczości Ludowej”. Podczas spotkań poruszano zagadnienia
promocji i marketingu produktu lokalnego, zaś twórcy ludowi, mający bogaty
dorobek i doświadczenie w danej dziedzinie rękodzieła ludowego prezentowali
swoje wyroby, wymieniali się wzajemnie doświadczeniami i nabytymi
umiejętnościami. Uczestnicy spotkań mogli podziwiać swoją wzajemną twórczość.
Zwieńczeniem projektu było opracowanie i wydanie katalogu „Podbabiogórscy i
Pienińsko-Gorczańscy Twórcy Ludowi bogactwem Lokalnych Grup Działania”, w
którym przedstawiony został wpływ dziedzictwa kulturowego obszarów LGD na
twórczość ludową, przedstawione zostały ważne miejsca z racji dziedzictwa
kulturowego każdej z LGD, które mają istotny wpływ na dziedzictwo kulturowe
oraz wpływ, jaki wywarł wyjazd twórców na rozwój twórczości ludowej obydwu
regionów.
…………………………………………………………….
(krótka
charakterystyka projektu, 2000 - 2500 znaków)
|
Osiągnięte efekty
|
Wskaźniki produktu:
1.
organizacja 1 wyjazdu aktywizującego środowisko
twórców lokalnych na teren obszaru działania LGD „Gorce-Pieniny” w celu
nawiązania i wypracowania metod współpracy
pt. „Kiermasz Twórczości Ludowej”.
2.
organizacja 1 wyjazdu aktywizującego środowisko
twórców lokalnych na teren obszaru działania LGD „Podbabiogórze” w celu
nawiązania i wypracowania metod współpracy
pt. „Kiermasz Twórczości Ludowej”.
3.
organizacja i przeprowadzenie spotkań dotyczących
wspierania lokalnych tradycji i rękodzieła ludowego na terenie działania
Partnerów podczas „Kiermaszów Twórczości Ludowej” – po 1 spotkaniu każdy
Partner projektu.
4.
organizacja spotkań dla twórców ludowych w celu
wymiany informacji, doświadczeń z zakresu kultywowania tradycji lokalnych,
oraz z zakresu kreowania, promocji i marketingu produktu lokalnego na terenie
działania każdego z Partnerów –– po 1 spotkaniu każdy Partner projektu.
5.
opracowanie i wydanie katalogu „Podbabiogórscy i
Pienińsko-Gorczańscy twórcy ludowi bogactwem Lokalnych Grup Działania”.
Katalog będzie promocją projektu współpracy w nakładzie po 1000 sztuk na
Partnera Projektu,
6.
promocja projektu w prasie – 2 artykuły, po 1
artykule każdy Partner projektu
Wskaźniki rezultatu tj.:
1.
nawiązanie więzi i kontaktów pomiędzy dwoma LGD,
2.
dystrybucja 2000 szt. katalogu wśród mieszkańców,
turystów, ośrodków kultury, punktów informacji turystycznych - promocja
regionu,
3.
udział 50 osób w
warsztatach,
4.
udział 1000 osób w imprezach na terenie LGD.
……………………………………………………………
(wskaźniki
produktu i rezultatu)
|